Próbáltál már ANYAKÉNT

érték- (és pénz!) teremtő, alkotó munkát végezni?
ÁLMOKat nem feladni, CÉLOKat megvalósítani?
Óhhh, jöjj, Gazdag, Szabad, Kreatív Élet!
De hogyan, a retkesfülű kismanóba..., ennyi gyerek mellett?!!!

2014. május 5., hétfő

Célcsoportom: a kismamák - újra :)

Mucsi Tina© rajza
Az előző bejegyzésben ígértem, hogy többet is elárulok az "ÚJ* Könyvprojektről". Az már kiderült, hogy - mily meglepő -, megint a kismamáknak fog szólni.

Úgy látszik, egy ideig még nem tudok szabadulni a kismamaság, anyaság, család témakörtől. Pedig megpróbáltam! Nemrég részt vettem Vidi Rita Jobb agyféltekés kreatív írás tanfolyamán, ahol a két nap alatt a rengeteg feladat során rengeteg különböző témáról kellett írnunk, többféle műfajban, többféle terjedelemben. És valamiért minden írásomba befurakodott egy-egy kisgyerek, vagy anyuka, vagy kismama... Nem akartam, jöttek. Egy idő után feladtam a küzdelmet, beletörődtem, hogy nekem jelenleg, úgy látszik, ebből kell gazdálkodnom. Ami az input, az az output :D. Nagyon érdekes tapasztalás volt úgy írni, mintha valaki a fejemben diktált volna. Valaki, aki én vagyok, de mégis csak "hallgatom" :) Amúgy tanfolyamról a beszámoló is várólistán van!

Szóval, lassan-lassan, és persze jó nagy megszakításokkal

íródik a Mindentudó Kismama Könyvek 1. kötete!

Évek óta kérdezik a Szoptass ügyesen! "rajongók", ismerős védőnők, hogy mikor lesz a következő könyv? Tavaly fogalmazódott meg bennem végre az ötlet, hogy hogyan is valósuljon meg egy különleges, abszolút egyedi könyv(sorozat) a szinte elcsépelt terhesség-szülés-szoptatás-gyermekágy témában.

Először is egy kérdőíven közvéleményt kutattam az ideális "Kismama-könyv"milyenségét illetően. Az én tesztelésemmel együtt kereken 500-an töltötték ki, és az eredmény nagyon passzol a sajár eredeti elképzelésemhez. Bár bennfentes kritikusaim szerint eléggé kilógott a lóláb, vagyis lehetett érezni, én magam melyik választ jelöltetném be adott kérdésnél :)

A könyv tehát szintén nem lesz vaskos, nem lesz "szakirodalom szagú", de pontos, megbízható információkkal lesz tele, megspékelve néhány tabu témával. Még néhány fontosnak ítélt jellemző: 
  • legyen humoros, 
  • közvetlen hangnemű, 
  • közérthető, 
  • tapasztalatokon alapuló, 
  • humoros. 
Közkívánatra legyen benne:
  • sok-sok info a baba és a mama fejlődéséről, 
  • anyává válás belső folyamatáról, 
  • lelki változásokról, 
  • életmód tanácsok, 
  • bevált tippek, praktikák, 
  • mások tapasztalatai és történetei,
  • és: humoros részletek egy újdonsült kismama titkos  naplójából
  • ééés: sok színes, vidám kép, mint ezek:

Mucsi Tina© rajza

Mucsi Tina© rajza
Na, mindezt összegyúrni nem volt kis feladat, de a könyv váza, szerkezete már összeállt.
A megvalósításban társszerzőre is akadtam, Mucsi Tina személyében, aki nem csak egyszerű illusztrátor lesz, hanem annál sokkal több. Ugyanis a könyvben nem csak egyszerűen képek lesznek - annál sokkal izgalmasabbat találtunk ki!!

A könyvsorozattal persze nagy terveim vannak. Először is most szeretném mindenképp egy igazi, NAGY kiadóval kiadatni, vagy legalábbis "futtatni". Szép dolog a magánkiadás is, annak összes előnyével, de azért az értékesítés kemény dió, pláne, ha valaki ilyen slendrián marketing ügyben, mint én.

Egy NKA-s pályázaton megpróbáltam pénzt szerezni a könyv megírására, de sajnos nem nyertem egy fityinget sem. Pedig az anyagom nem volt rossz :P, de hát biztosan fontosabb, irónia nélkül mondom..., ezekre költeni: Pl:

  • Az ember tragédiája kritikatörténetének antinómiái munkacímű irodalomtudományi (kritikatörténeti) szakmonográfia 500.000 ft
  • A magyar állambiztonsági szervek és az ndk állambiztonsági minisztériumának együttműködése (1955-1989) 400.000 ft
  • A labdarúgás szókincstárában (kutatás a labdarúgás nyelvében - nevek, fogalmak) 400.000 ft
  • A washingtoni és kairói magyar követ magánlevelezése 1946-1948 300.000 ft
Hát, azért bosszankodtam, na :)

Azért a "Manó" fejlődéséről szóló BÉBIOLÓGIA rész már elkészült.  A leendő könyvtől eltérően, "egy kupacban"olvashatod a 40 hét történéseit az ország helyi Imami oldalain, nálam konkrétan a Kaposvárimami Babát várok rovatában.

Várom a véleményeket! :)


Szeretettel:
 

(Ha még nem tetted, iratkozz fel a blogértesítőmre, hogy azonnal értesíthesselek a legújabb bejegyzésemről! kattints ide!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése